Återbetalningspolicy

RETURPOLICY

På Oceara erbjuder vi 30 dagars öppet köp från det datum du mottagit din produkt. Inom denna period kan du returnera din produkt, oavsett anledning, under förutsättning att:

Produkten är i samma skick som när du mottog den.

Du har ett kvitto eller annat köpbevis.

Returer skickas till vår Svenska lageradressFör att initiera en retur, vänligen kontakta oss via info@oceara.se eller genom vår kundtjänst. Efter att din returförfrågan accepterats, kommer vi att ge dig detaljerade instruktioner om hur och var du kan skicka tillbaka ditt paket. Observera att returer som skickas till oss utan att först ha registrerats inte kommer att accepteras. Kunden ansvarar för returfrakten.

REKLAMATIONER

Skulle du upptäcka ett fel på produkten som inte är självförvållat, har du rätt att reklamera varan inom 24 månader från köpdatum. Vi ber dig att omedelbart efter mottagandet av produkten kontrollera dess skick. Om produkten är felaktig eller skadad, kontakta oss direkt via info@oceara.se så att vi kan bedöma problemet och erbjuda en lämplig lösning.

ÅTERBETALNINGAR

När vi mottagit och inspekterat din retur kommer vi att meddela dig om returen godkänns eller inte. Godkända returer kommer att återbetalas till din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Tänk på att det kan dröja innan din bank eller ditt kreditkortsföretag har bearbetat återbetalningen. Om mer än 15 dagar passerat sedan vi godkänt din retur och du ännu inte mottagit återbetalningen, ber vi dig kontakta oss via info@oceara.se eller vår kundtjänst för vidare assistans.

Vi värderar våra kunder högt och strävar efter att erbjuda en smidig och rättvis returprocess. För frågor eller funderingar gällande vår returpolicy är du alltid välkommen att kontakta oss.